Fabrique – een merken, design en interactie bureau - heeft voor en samen met reisinformatieorganisatie 9292 een geïntegreerd innovatie traject doorlopen.
Centraal voor het ontwerp stond het herdefiniëren van de essentie van de reisplanner. Het doel was de reisplanner op zo’n manier door te ontwikkelen dat deze op toegankelijke wijze díe informatie verschaft die belangrijk en relevant is voor 95% van de gebruikers.
Het vernieuwde 9292 is een samensmelting van merk, visuele identiteit, interactie én techniek. Door het multidisciplinaire karakter van Fabrique en het nauw betrekken van de gebruiker is een ontwerp tot stand gekomen dat aansluit op de emotie en wensen van de gebruiker: je reist naar vrienden of werk en 9292 is als een vriend die met je meereist. De reisplanner bevat reisinformatie van alle vervoerders in Nederland en werkt technisch slim met een autosuggest en herkenning van de belangrijke plaatsen. De (mobiele) site werkt op alle platforms en toestellen en de site voldoet aan de hoogste richtlijnen van toegankelijkheid voor mensen met een beperking.
Het eindresultaat is het merk 9292 Reist met je mee met de nieuwe kernwaarden: toegankelijk, proactief, betrokken en verbindend. Deze kernwaarden zitten inmiddels ook in de vezels van het hele bedrijf (internal branding).
Vóór de herpositionering, herontwerp van de visuele identiteit en de ontwikkeling van de digitale platforms ontving de site 400.000 search quests per dag. Na de lancering werden dit er 1 000 000 per dag.