Om als creatieve industrie met slimme, passende en originele interventies te komen die mensen verleiden en hen in beweging brengen, maar ook om een wereld te scheppen waarin die innovaties een voedingsbodem vinden, is continu nieuwe kennis nodig. Daarom is vanaf januari 2020 de nieuwe KIA 2020-2023 van kracht. Een aanpak om mensen in beweging te brengen, waarbij de veerkracht van de samenleving centraal staat.
Topteamlid De Randamie wil de werelden van sociale innovatie, human capital en mind-settraining bij elkaar brengen
Op maandag 17 juni start de 5e editie van de Embassy of Dutch Creativity op het Cannes Lions Festival met ook dit jaar weer een mooie line up van Nederlandse events, matchmaking en showcases. Op de eerste dag wordt afgetrapt met de Talent Day.
Op 26 april 2019 heeft het kabinet een brief aan de Tweede Kamer gezonden over het Missiegedreven Topsectoren- en Innovatiebeleid. In de brief zijn voor vier maatschappelijke thema’s speciale missies benoemd. Topsectoren gaan samen met ministeries en kennisinstellingen op basis van de missies en sleuteltechnologieën de kennis- en innovatieagenda’s opstellen. Ook door de Topsector Creatieve Industrie wordt de komende maanden gewerkt aan zo'n agenda.